Avoinna sopimuksen mukaan

Hieronta

Klassisella hieronnalla tarkoitetaan pehmytkudoksiin kohdistuvaa käsittelyä sivelyin, hankauksin, puserteluin, täristystäen ja taputellen. Hieronnalla voidaan mahdollisesti rentouttaa kehoa, vaikuttaa kiputiloihin ja huoltaa lihaksia. Hieronta suuntautuu kohti sydäntä, mikä voi tehostaa heikentynyttä laskimoverenkiertoa ja laskea kudosten turvotusta. Samalla myös tehostetaan kudosten aineenvaihduntaa ja nestekiertoa.

Urheiluhieronnassa käytetään klassisen hieronnan otteita ja menetelmiä, mutta hoidossa huomioidaan urheilijan lajivaatimukset ja harjoittelu. Tavoitteena on edesauttaa palautumista sekä ennaltaehkäistä kireyksistä ja liikkuvuusrajoitteista johtuvia vammautumisia. Urheiluhieronnalla pyritään tukemaan optimaalisesti urheilijan harjoittelu- tai kilpailujaksoa.

Hieronnan vaikutukset:

• Kipu lievittyy
  • Aineenvaihdunta tehostuu
  • Ihon joustavuus paranee
  • Palauttaa harjoittelusta
  • Stressi vähenee
  • Keho rentoutuu
  • Mieli virkistyy

Fysio Finessellä hierontaa annetaan fysioterapeutin ammattipätevyydellä, ja hierontaotteissa yhdistyvät monesti myös muut lihaksistoon ja kudoksiin kohdistuvat manuaalisen terapian menetelmät - terapeutin lisäkoulutuksista ja opeista riippuen. Hieronnassa voidaan tällöin hyödyntää myös mm. erilaisia venytysmenetelmiä.

Esteet hieronnalle:

• Flunssa, influenssa
  • Keuhkoinfektiot kuten keuhkokuume, tuberkuloosi
  • Sairaalainfektiot
  • Kaikki rokot
  • Kaikki vatsataudit

Muita mahdollisia esteitä hieronnalle:

• Laskimotukos
  • Sydänsairaus
  • Verenpaine
  • Syöpä (kasvainsairauksissa hoidosta tulee keskustella lääkärin kanssa ennen hoitoa)
  • Verenvuototauti
  • Astma
  • Epilepsia
  • Osteoporoosi
  • Ihottuma / ihosairaus hoidettavalla alueella
  • Jokin muu elämääsi rajoittava sairaus

Sopiiko hieronta juuri sinulle?

- Luultavasti kyllä, mutta ota yhteyttä varmistaaksesi asian ja varataksesi ajan!